ValueBlue en BlueDolphin in de blauwe oceaan

Het bedenken van een naam voor je bedrijf wordt nog wel eens licht opgevat. Sommigen bedenken de naam zelfs pas als ze met alle andere voorbereidingen klaar zijn. Maar de bedrijfsnaam is het eerste dat je klanten zien en horen. Daar zullen ze ook direct een beeld bij vormen, dus is de naam uitermate belangrijk. ValueBlue heeft deze naam en BlueDolphin ook niet random gekozen omdat we het leuk vonden, er zit een duidelijke gedachte achter die we graag uitleggen.

Innovatieve, toegevoegde waarde

“Onze bedrijfsnaam is gebaseerd op de ‘Blue Ocean Strategy’, een strategie waarvan de essentie bestaat uit het creëren van nieuwe markten; blauwe oceanen. Deze methodiek gaat er van uit dat je moet kijken hoe je de échte en achterliggende doelstellingen en motieven van klanten op een zo eenvoudig en effectief mogelijke manier kunt realiseren. Value staat daarom voor toegevoegde waarde en Blue voor innovatief, aldus Wilko Visser, oprichter en CEO van ValueBlue.

“Het samenwerkingsplatform BlueDolphin is gerelateerd aan ValueBlue middels de ‘Blue’. De Blue Ocean Strategy heeft als kern waardevernieuwing, Value Innovation, met twee kerncomponenten: vernieuwing van de dienst zodat er waarde wordt gecreëerd en kostenreductie door afstoting van bestaande aspecten die overbodig blijken. Laat dat nu exact zijn wat BlueDolphin doet en waar wij voor staan.”

Dolfijnen zijn ultieme en heel slimme samenwerkers

“Concurrenten hebben (complexe en losstaande) tools ontwikkeld voor EA, BPM en MDM, gericht op de specialisten. Wij hebben een slim en effectief samenwerkingsplatform op die drie gebieden voor iedereen die in de organisatie betrokken is bij het verbeteren van de bedrijfsvoering en hoe die door IT-middelen en data wordt ondersteund. Dus kiezen wij een geheel andere scope van gebruikers en gebruik. En het mag duidelijk zijn dat de effectiviteit verbetert als je niet alleen de denkers, maar ook de doeners actief betreft in je product.”

“Het aspect ‘Dolphin’ heeft betrekking op communicatie, slim en aaibaar. Dolfijnen zijn ultieme samenwerkers, ze zijn erg slim en ook nog eens zeer aantrekkelijk qua gedrag en vorm. Ik zou niet weten hoe we iets beter kunnen associëren aan ons idee met BlueDolphin. Het leuke is ook dat de naam zelf makkelijk bij mensen ‘blijft hangen’.”

De wereld rond met BlueDolphin

Of er nog nieuwe productnamen bijkomen? Ik denk dat we in de komende jaren onze handen vol zullen hebben om met BlueDolphin de wereld te veroveren. Wel zullen er extra modules worden ontwikkeld, waarmee we de scope van BlueDolphin zullen verbreden en zo de waarde voor de klanten verder blijven vergroten.”

Meer weten