ValueBlue slaat vleugels uit na miljoenenfinanciering

Posted on


Uitgelicht CIO Magazine-Rob Hendriks Rijksmuseum

Persbericht

ValueBlue slaat vleugels uit na miljoeneninvestering

20 juni 2019, Utrecht / Amsterdam

ValueBlue, de SaaS-leverancier die het succes van haar klanten vergroot door relaties tussen data, IT en business inzichtelijk te maken, kondigt vandaag aan dat het een financiering van twee miljoen euro heeft ontvangen van Newion.

Missie van ValueBlue is organisaties wereldwijd real-time de up-to-date stuurinformatie te bieden die zij nodig hebben om snel, eenvoudig en structureel hun doelen te bereiken.

De ruim 100 tevreden klanten van ValueBlue spelen sneller in op kansen en ontwikkelingen, besparen op kosten door een betere IT-inzet, innoveren continu door zich op data te baseren, en werken aan commitment met steeds actuele managementinformatie van hoge kwaliteit.

Jelle Visser, business development & marketing manager ValueBlue: “Wij zijn blij met de kapitaalinjectie van Newion en zullen hiermee de groeiende klantvraag in de Benelux en Noord-Amerika invullen. Op dit moment hebben we met onze oplossing BlueDolphin weinig concurrentie. We willen dus graag snel doorontwikkelen en onze marktpositie in de Benelux en Amerika verder versterken.”

Patrick Polak, oprichter en managing partner van Newion: "Wij zien paralellen met onze andere enterprise SaaS investeringen die internationaal succesvol zijn. Mede dankzij de eenvoud van haar oplossing kunnen klanten van ValueBlue hun digitale transformatie versnellen."

Over ValueBlue

ValueBlue heeft BlueDolphin ontwikkeld, de SaaS-samenwerkingsapplicatie om het digitale landschap en de bedrijfsprocessen van organisaties in kaart te brengen.
BlueDolphin brengt alle data over de bedrijfsprocessen en het IT-landschap bij elkaar en vertaalt deze naar stuur- en verbeter-informatie, door middel van duidelijke visualisaties en rapportages.
BlueDolphin werkt simpel, zodat de medewerkers van de organisatie het gebruiken als middel voor doelgerichte samenwerking en om inzichten te delen. Zo wordt de organisatie effectiever en kan op kosten worden bespaard.

Het bedrijf is in 2011 opgericht en er zijn momenteel 40 medewerkers werkzaam. BlueDolphin wordt nationaal en internationaal gebruikt door zo’n 100 organisaties, waaronder een groot aantal Nederlandse gemeenten, het Prinses Maxima Centrum, het Rijksmuseum, de Erasmus Universiteit, Heijmans, Boskalis en NIBC. Internationaal wordt BlueDolphin gebruikt door onder meer FIS Global en Superior Tank.

Over Newion
Newion richt zich op Europese business-to-business software start-ups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel en Deliverect, en heeft onder andere Oxxio, Mirror42 en Q-go geexit. Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd.

Jelle Visser, commercieel manager bij ValueBlue, legt desgevraagd uit dat zijn bedrijf sinds het uitbrengen van BlueDolphin interessante groeicijfers overlegt – jaarlijks tweehonderd á driehonderd procent – en daarmee op de radar van het Nederlandse Newion Investments verscheen. "Newion investeert graag in Europese bedrijven, en dan vooral in startups die de stap naar scale-up willen maken. Nee, wij noemen onszelf al een scale-up. Met veertig werknemers in dienst, ben je wel een serieus bedrijf aan het worden."

Bronnen & Persberichten