Meet Jelle Visser

Ik ben Jelle Visser en ik woon in Amsterdam. Begin 2014 begon ik bij ValueBlue, vlak voordat BlueDolphin geïntroduceerd werd in de markt. ValueBlue vermoedde dat het zou gaan groeien en startte met een marketingafdeling. Dat was de reden dat ik erbij gehaald werd. In het begin was ik als enige de afdeling, maar omdat ik me daar nog niet fulltime mee kon bezighouden deed ik ook sales ernaast, gezellig bij klanten langs. De afgelopen vijf jaar is ValueBlue zo enorm gegroeid, dat ik doorgegroeid ben naar CCO. Nu geef ik leiding aan een marketing & salesteam van 11 mensen.

Ik hou van hobby’s…

In mijn vrije tijd ben ik ook meestal aan het werk, maar daarnaast vind ik het leuk om gitaar te spelen, hou ik van voetbal en vind ik het leuk om naar wedstrijden van Ajax te gaan. Ik heb nu bijna tien jaar seizoenkaarten en met mijn vader en een vriend ga ik vaak naar wedstrijden. Wat muziek betreft, ik speel zelf gitaar, dus vrijwel alles waar gitaar in zit vind ik lekker om te luisteren. Vroeger had ik een voorkeur naar rock, maar nu vind ik alles wel mooi, heel breed. Spaans, Braziliaans vind ik mooi en sommige vormen van Hiphop kan ik heel erg waarderen. Wat ik graag eet? Rijst met kip. Ik maak dit vaak zelf, met een zelfbedacht receptje, saus met soja en gember en zo. Eigenlijk vind ik elke vorm van rijst met kip lekker.

Je vergeet wel eens dat we heel snel groeien

Mijn motto? Heb ik niet. Ik ben er wel heel goed in om me geen zorgen te maken en te genieten van de dingen die ik doe. Als je mijn collega’s vraagt iets over mij te zeggen, Dan zouden ze zeggen dat ik hard mijn best doe om goede dingen te doen, maar ze zullen me ook wel chaotisch noemen. Ik doe niet zo snel iets wat ik niet leuk vind. Ik ben zowel privé als zakelijk erg trots op de groei die we met ValueBlue doormaken. Soms vergeet je het wel eens, maar we groeien echt heel snel. Daar kan ik zakelijk trots op zijn, maar de manier waarop we het doen, de lol die we erbij hebben, daar kan ik ook persoonlijk erg trots op zijn. Daarnaast is het bedrijf van mijn vader, dus dat maakt het ook privé een extra dingetje.

Ik had van tevoren verwacht dat ik het lastig zou vinden, met mijn vader te werken. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit voor hem zou werken, maar het gaat best makkelijk. Het heeft een aantal grote voordelen: je kunt alles tegen elkaar zeggen en je hebt vaak dezelfde ideeën. Dat merk je wel. Een nadeel is dat het 24/7 over werk gaat. Wanneer het over ValueBlue gaat is het ook gewoon werk en als we het over andere dingen hebben, is dat ook geen probleem. Het ging verbazingwekkend makkelijk om zakelijk en privé te scheiden.

Niet omdat het moet, maar…

De kracht van ValueBlue is dat we het heel belangrijk vinden om waarde te leveren aan onze klanten en dat we leuk zijn om zaken mee te doen. Dat zijn twee van onze kernwaarden. Dat wat wij leveren moet leuk, transparant zijn en op een goede manier werken, zodat alle partijen blij zijn. Wat ook belangrijk is, is dat we het intern leuk met elkaar hebben. Ook dat merkt de klant. Wij hebben geen verborgen agenda, alles is eerlijk, alles regelen we vanuit ons eigen verantwoordelijkheidsgevoel. We zijn betrokken en doen het niet omdat het moet, maar omdat we het willen doen. Als er problemen zijn wachten we niet tot de klant iets zegt, maar lossen wij het op vanuit onze eigen verantwoordelijkheid omdat we die hoge kwaliteit willen leveren.

De toekomst? Ik hoop dat we deze groei kunnen vasthouden. In Nederland gaat dat fantastisch, maar die markt is beperkt. We zijn nu bezig met een kantoor in de VS om Amerika te veroveren met BlueDolphin en op termijn hoop ik dat we wereldwijd ons product kunnen uitrollen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat ik ongelooflijk trots ben op de groei die we doormaken, maar vooral ook hoe we die beleven en hoe leuk dit bedrijf is geworden. Je begint met een klein groepje mensen en nu zijn we met zo’n 50 man. De dynamiek die dat geeft en hoe hard iedereen aan het werk is om richting één doel te werken, dat vind ik supertof!