Meet Kim van Rooijen

Zelfs de grootsten der aarde waren ooit beginners…

Mijn naam is Kim. Ik ben 28 jaar en ik woon in het gezellige Utrecht. Ik ben die-hard Friends fan en ik denk dat ik alle seizoenen al meer dan 15 x gezien heb. Beste serie ever! Favoriete personage? Als ik écht moet kiezen, Chandler. Voor wat betreft mijn favoriete eten; de Joey special (twee pizza’s). Pizza is life. Zowel een echte Italiaanse als eentje van New York Pizza, puur genieten. Glaasje rode wijn erbij, Friends aan en mijn avond is compleet.

Ik heb niet één, maar twee bijzondere personen in mijn leven. Mijn ouders. Het is natuurlijk onmogelijk om daar een keuze tussen te maken. De band die ik heb met mijn ouders is bijzonder, een echte drie-eenheid. Ik heb dit bestempeld met een kleine tattoo op mijn pols, een driehoekje. Er gaat overigens geen dag voorbij zonder even met mijn ouders gesproken te hebben; een echt papa&mamas kindje..Ook wil ik een dikke shout-out geven aan iedereen die zich inzet voor KiKa. Ik ben zelf ook ziek geweest en ik weet als geen ander hoe belangrijk het is om geld in te zamelen voor nieuwe onderzoeken.  

Laat je niet afschrikken 

Een motto? Ik twijfel tussen twee: Nothing is a waste of time if you use the experience wiselyIk hou van deze positieve kijk op het leven. Of Even the greatest was once a beginner. Don’t be afraid to take that first stepHet kan soms intimiderend zijn om je dromen na te leven. Maar iedereen start bij het begin dus je moet je niet laten afschrikken.

Ik heb communicatie gestudeerd en daarnaast ook een opleiding afgerond tot personal trainer. Momenteel ben ik bezig met een opleiding voor BGN gewichtsconsulent. Naast mijn werk in de sportschool, werkte ik fulltime bij fonQ op de afdeling klantenserviceNaast het klantcontact was ik verantwoordelijk voor het opleiden van nieuwe medewerkers en het schrijven van werkhandleidingen.

Via LinkedIn werd ik benaderd voor de functie support community specialist bij ValueBlue. Na het lezen van de vacature was ik gelijk razend enthousiast. Klanten helpen én het schrijven van kennisartikelen en het opzetten van een community. Het is mijn doel om elke klant fan van het product te maken.

Het voelt super vertrouwd

Werken bij ValueBlue is een verademing. De mate van zelfstandig werken vind ik persoonlijk erg prettig. De gedachte dat er constant iemand achter me staat die me vertelt wat wanneer op welke manier gedaan moet worden benauwt me. Ondanks de zelfstandigheid en vrijheid is het een hecht team waar iedereen bereid is je te helpen. Ik werk er nog niet heel lang, maar het voelt al super vertrouwd.

Wat ik van BlueDolphin vindt? Het idee dat je met de hele organisatie samenwerkt, spreekt mij aan. Iedereen is betrokken om kennis vanuit de gehele organisatie optimaal te verwerken. Je hebt iedereen nodig, want een ieder is in dat proces waardevol. Dat zijn dingen waar ik achter sta en daarom geloof ik in BlueDolphin.

Ik denk dat we over vijf jaar een stuk groter zijn dan nu, niet alleen in Nederland maar wereldwijd. We zijn dan marktleider in dit segment. En als het zo ver is, heb ik er uiteraard geen problemen mee om mijn supportcollega’s wereldwijd op locatie in te werken 😉.